És Dowdle határozottan tett két lépést előre, egy emlékezetes film irányába. Ez még nem az, de már közelebb van hozzá, mint korábbi munkáival.
A történet nagy vonalakban annyi, hogy adott egy igen tehetséges és kicsit talán túlképzett régész leányzó, Scarlett (Perdita Weeks), aki apja nyomdokain haladva, ami szépen hangzik, de megőrülése és későbbi öngyilkossága már kevésbé követendő, kutatja az alkimisták által megalkotott "bölcsek kövét". A már említett szülő kutatásai és a hátrahagyott feljegyzései szerint a szóban forgó kő feltehetőleg a Párizs alatt húzódó katakombarendszerben van elrejtve. Kicsit vakmerő és nem túl legális vállalkozás a műemlék-jellegű labirintushálózat engedély nélküli bebarangolása, bár azt hiszem műkincsek kutatása öncélúan még kevésbé legális, de mindegy is.
Scarlett egy kis csapatot szervez maga köré, akik segítenek neki a katakombák átkutatásában. Mindezt kézi kamerás megoldásban láthatjuk, ami manapság reneszánszát éli (hogy valami franciás jelzővel éljek). Személy szerint kedvelem a mostanság divatos kézi kamerás horrorfilmeket, mert még inkább valódi hatást kelt, még jobban elhiteti velem, hogy amit látok az nem egy film, hanem a valóság, ám csínján kell ezzel a megoldással bánni, mert könnyen az ellenkező hatást érheti el, amennyiben a kézi kamera használta teljesen indolkatlannak tűnik.
Nos az Úgy fent, mint lent esetében is ezt érzem egy kicsit. Csak gondoljunk bele. Ha egy teljesen illegális dolgot művelünk, mint a párizsi katakombák széttúrása, egy műemlékként védett járatrendszert készülünk szétbarmolni, falakat áttörni, használnánk-e kamerát, hogy mindezt dokumentáljuk? Hogy még bizonyítékot is hagyjunk magunk után? Aligha. Nagyjából olyan ez, francia példánál maradva, mintha a Mona Lisát készülnénk ellopni a Louvre-ból és közben végig filmeznénk az akciót. Ez már eleve két szempontból is marhaság. Egyrészt mert feleslegesen hátráltat a rablás közben, másrészt mert döntő bizonyítékként szolgálhat ellenünk. Mindent összevetve a filmben a kézi kamera használta, bármennyire tetszik is, faszság volt.
Mindegy, Dowdle úr úgy látszik fontosabbnak tartotta a trendet, mint a logikát.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése