No Exit (2022)

 

  Amikor könyvben olvastam ezt a történetet, már akkor tudtam, hogy ezt hamarosan a képernyőn fogom viszontlátni. Taylor Adams regénye letehetetlennek bizonyult, ráadásul a filmiparban is jártas író már forgatókönyvek készítésében is kipróbálta magát - éppen ezért pörögtek az olvasó szemei előtt plasztikusan, filmkockaként az események. Gyorsan a tartalom (a könyvét másolom ide, mert szerencsére a mozi nem tér el az alapoktól...)

"Darby sűrű hóesésben próbál átjutni a Sziklás-hegységen régi Hondájával. Bocsánatot akar kérni a halálosan beteg anyjától, akit hamarosan megműtenek. Azonban a sors kétségbeejtő fordulatot hoz. A havazás hóviharrá válik, ami elvágja Darby útját a hegyekben. Nincs térerő, csak lemerülő mobiltelefon, nincs remény, csak a hóvihartól elzárt parkoló a semmi közepén.

Darbynak egy autós pihenőben kell töltenie az éjszakát néhány ismeretlen társaságában. Egy bűntény szemtanúja lesz. Egy kislányt pillant meg az egyik veszteglő autó félig befagyott ablaka mögött. A gyereket minden bizonnyal elrabolták.

Hátborzongató, élet-halál küzdelem veszi kezdetét, mert Darby nem az a fajta lány, aki könnyen feladja, és most méltó ellenfelére akadt."

 Nos, ezen a filmen nem fogsz unatkozni. Gyors, fordulatos és brutális. Nem ülepszik le egy percre sem, valami történés mindig löki előre a cselekményt, lépés lépést követ, jónéhány meglepetéssel. Az alapvetően egyszerű alapok ellenére pillanatig sem sematikus, a mindössze hat szereplős thriller magával rántja a nézőt. A világtól elvágott pihenő az éjszakai hóviharban tökéletes helyszíne egy ilyen történetnek, amelyet szerencsére az operatőr és a rendező ügyesen ki is használt. Attól a hamar bekövetkező pillanattól, hogy Darby felfedezi az elrabolt gyermeket, nincs nyugalom, komoly feszültség ül telepszik ránk, amíg ki nem robban a konfliktus, majd onnantól már az izgalmakat adagolják módszeresen. A kis pszichikai játszmák ugyan hiányoznak, amelyek a regényben még jobban megízesítették a sztorit, de érthető, hiszen a filmes lehetőségek végesek. A gördülékenységről a szereplők is gondoskodnak, sosem zökkenünk ki, Darby pedig egy ex-narkós női John McClane-ként egy pillanatig sem nyugszik a helyzetébe, mindent megtesz, hogy a szorongatott helyzetből megmenekítse a kislányt. A befejezés közeledtével pedig egyre brutálisabb és véresebb dolgok történnek meg, jól érzékeltetve, ahogyan a kétségbeesés és az időtényező a főellenségből kihozza a vadállatot. Ismét bebizonyosodott, hogy nem kell óriási költségvetés egy jó filmhez, csak jó ötlet, ügyes rendezés és jó színészek. Semmi merengés és leállás, szinte valós időben játszódik. Valódi élvezet, mintha egy gyorsvonaton száguldanál, hétvégére mindenkinek ajánlom, ha egy igazán szórakoztató és pörgős mozit akar. Készítsd be a bagót és a házi pálinkát, vagy a bunkók a kólát és popcornt, dőlj hátra a szénakazal tövében és nézd meg!



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © Villámkritikák Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes Sponsored by Internet Entrepreneur